Головна | Реєстрація | Вхід  14.07.2025 Понеділок 14:15 |Ви увійшли як Гість Вітаємо Вас,  Ви перебуваєте в групі "Гості"
Головна » 2015 » Жовтень » 30 » Реалізація громадян права на звернення та особистий прийом
11:24
Реалізація громадян права на звернення та особистий прийом
З метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підвищенні ефективності роботи зі зверненнями громадян, урахуванні необхідність об'єктивного, всебічного і вчасного розгляду звернень громадян,відділ державної виконавчої служби Луцького районного управління юстиції в своїй діяльності зокрема регулюється Законом України "Про звернення громадян" та іншими актами законодавства, що видаються відповідно до Конституції України та цього Закону. Статтею 20 Закону України «Про звернення громадян» встановлено загальний термін розгляду звернень громадян, зокрема не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.У разі якщо порушені в зверненні громадян питання потребують додаткового опрацювання, отримання додаткової інформації, то керівник або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.Необхідно зазначити, що термін розгляду звернень може бути скорочено від загального, за наявності обгрунтованої письмової вимоги громадянина.Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.Разом з тим, законодавством визначено п’яти денний термін для попереднього розгляду звернень громадян та їх перенаправлення за належністю відповідному органу чи посадовій особі, в тому разі якщо питання, порушені в зверненні не входять до повноважень підприємств, установ, організацій, яким адресовано таке звернення.Також звернення повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш, як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 «Закону України «Про звернення громадян» на підставі того, що звернення, оформлене без дотримання вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян», а саме у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
В приймальні дні людина приходить зі своїм зверненням або письмовим, або усно, якщо хоче отримати консультацію, що стосується виконання рішень судів . Право на звернення гарантує закон «Про звернення громадян» та ст.40 Конституції України. Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства. Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо. Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.Начальник відділу державної виконавчої служби зобов'язаний розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду. Громадянин може подати скаргу особисто або через уповноважену на це іншу особу. Скарга в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками.У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Начальник відділу державної виконавчої служби Луцького районного управління юстиції та державні виконавці здійснюють особисті прийоми громадян, при цьому забезпечується дотримання Закону України «Про звернення громадян», наказу Міністерства юстиції України від 03.07.2003р. № 594/7, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Для забезпечення конституційного права громадян на звернення встановлено жорсткий контроль за остаточним вирішенням питань, які порушують заявники у своїх заявах, скаргах та пропозиціях. Зі своїми пропозиціями, зауваженнями громадяни можуть звернутися до начальника відділу державної виконавчої служби та його заступника, написавши листа або на електронну адресу надіслати своє звернення. Для вчасного виявлення найбільш гострих суспільно значимих проблем, що породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення, здійснюється систематичний аналіз звернень для виявлення причин, що їх породжують. На основі аналізу звернень громадян державними виконавцями вживаються всі передбачені Законом України «Про звернення громадян» заходи для усунення причин , що їх породжують та усунення недоліків. Особлива увага звертається на повторні та дублетні звернення, які стосуються виконання рішень судів.
Начальник відділу державної виконавчої служби Луцького районного управління юстиції І.І.Велимчаниця
Переглядів: 722 | Додав: dvsrlutsk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім'я *:
E-mail:
Код *:
Волиньнет